Een exclusief verpakkingsdesign, exclusief ontworpen voor een wereld bekend familiebedrijf

 

Onze design uitdaging 

De opdracht om een uniek verpakkingsdesign te ontwerpen was erg complex, mede doordat er veel stakeholders en investeerders betrokken waren bij het project. Verschillende wensen en ambities zorgde voor een uitdaging;  een verpakkingsdesign creëren dat aan al deze wensen en ambities voldeed. Daarnaast moest het product uniek zijn in de markt.

 

Tea Quiero 

Tea Quiero is een theemerk van een premium Spaans koffiemerk uit Sevilla – Catunambu. Het merk Tea Quiero is gevestigd in Nederland en onderdeel van het expansie plan van Catunambu. Dit zorgde voor een exclusieve deal met Lyreco, een wereldwijde distributeur van kantoor artikelen. Het design team van Pleasure Melons kreeg de uitdaging om een “professioneel merk”  te designen, dat exclusief door Lyreco wordt verkocht. Het theemerk moest kunnen concurreren met de gevestigde merken en uiteindelijk hét geprefereerde merk worden binnen de kantoren.

 

Te(a) Quiero betekent in het Spaans ‘Ik houd van jou’. Tea Quiero was een (nog) onbekend merk in de B2B wereld en moest meteen impact maken tijdens het toetreden van de markt. Zoals wetenschappelijk bewezen maken mensen keuzes met hun ogen; waardoor het van belang is dat een verpakking er écht uit springt. Het design moest passen en opvallen in de verschillende kantoren en kantines. De doelgroepen van Tea Quiero zijn vooral grote bedrijven en overheidskantoren, waar uitstraling en kwaliteit hoog in het vaandel staan.

 

Speciaal ontwerp 

De excentrieke uitstraling is geïnspireerd door de Moors keramische tegels van 711AD, een culturele weerspiegeling van Sevilla. De Moren introduceerden een aantal technieken, zoals de unieke manier van Keramische tegels schilderen, ook wel ‘Zellige genoemd’. De ‘Zellige’ techniek is toegepast op elk design van de verschillende Tea Quiero smaken waardoor elke smaak een ander design heeft. De individueel verpakte thee zakjes kunnen worden gezien als keramische tegels, waarbij de kleuren verwijzen naar de verschillende blends en infusies. Het doosje is een dispenser en speciaal ontworpen voor de B2B markt.

 

Een opvallende verpakking 

Om in de totaal verzadigde thee markt iets unieks te creëren, moesten we Tea Quiero op een unieke manier benaderen.  Op de achtergrond zijn sterke en brutale kleuren gebruikt, wat verschilt van de volledig gekleurde verpakkingen van de concurrenten. Daarbij laten we niet zoals de meeste merken de ingrediënten zien, maar kozen we ervoor de smaken via kleuren combinaties te laten zien.

 

Het feit dat elke verpakking een uniek en modern design heeft met patronen die refereren naar de historie van de stad waar het merk vandaan komt, geeft aan dat het visueel een exceptioneel design is. Het doosje met de dispenser functie is speciaal ontworpen voor de B2B omgeving; elk thee zakje is apart verpakt in een individueel ‘tegeltje’ voor extra versheid. Gemakkelijk, gedenkwaardig en opvallend.

 

Een voortreffelijk verpakkingsdesign

Tea Quiero is een Fairtrade thee, de smaken en infusies zijn gecreëerd met de beste ingrediënten door een van de beste sommeliers van Sri Lanka. Dit betekent dat de kwaliteit van de verpakking net zo hoog moest zijn als het product zelf. 

 

Ons design is een infusie op zichzelf – een mix van de oude en moderne wereld, het gebruik van traditionele Islamitische kunst en ervoor zorgen dat het een plek krijgt in de moderne wereld. Het handwerk en de ambachtelijke erfenis van de kunst is duidelijk vertaald in de verschillende uitstralingen van de smaken, gepresenteerd met de zelfde zelfverzekerdheid als de blends en infusies. Dit zorgt ervoor dat de verpakking opvalt en een ware belevenis creëert, datgeen wat zorgt voor meer verkoop en merk loyaliteit.

©pleasuremelons2018 | A member of the Institute of Ideas

  • Facebook Pleasure Melons
  • Instagram Pleasure Melons
  • LinkedIn Pleasure Melons
  • YouTube Pleasure Melons