Na 148 jaar award-winnend en meervoudig bekroond bier gebrouwen te hebben besloot Alfa Bier dat het moment rijp was om een haar imago en verpakking een twist te geven om zo een nieuwe generatie bierliefhebbers voor zich te winnen. Met de strategie ‘Alfa als authentiek bier’ ontwikkelden we een creatieve, cross-mediale campagne om Alfa (vernieuwd) in de markt te zetten. Alfa is in zijn bijna 150-jarig bestaan altijd trouw gebleven aan zichzelf. We lieten ons inspireren door Alfa’s historie en creëerden één samenhangende taal die vasthoudt aan de kenmerkende authenticiteit en Alfa tegelijk presenteert als een modern merk. Kortom: als een modern biermerk, voor de bierdrinker van nu.

 

Elk element in het nieuwe ontwerp voert direct terug op een eerder ontwerp uit het verleden van het merk. Het in reliëf op de fles geplaatste wapenschild was bijvoorbeeld al rond 1870 te zien. Het etiket om de hals doet dan weer denken aan een ontwerp uit de jaren ‘80 van de vorige eeuw en de kleuren grijpen terug op het art deco-palet uit de jaren ‘20.

 

Om deze gewaagde combinatie van stijlen, elementen, vormen en kleuren in perfecte balans te houden gingen we uiterst zorgvuldig te werk. En met succes, want het resultaat is een prachtige weergave van de visie van het merk Alfa, dat als een rode draad door elk detail van de verpakking en campagne-item loopt. Proost!

©pleasuremelons2018 | A member of the Institute of Ideas

  • Facebook Pleasure Melons
  • Instagram Pleasure Melons
  • LinkedIn Pleasure Melons
  • YouTube Pleasure Melons